ملی پوشان اسکی روی چمن ایران امیدوارند به لطف میزبانی در پیست دیزین بتوانند مدال های گذشته را تکرار کنند و موفقیت های خود در این رشته را تداوم ببخشند.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: شاید کسب مدال جهانی در اسکی برای ورزشکاران کشورمان دور از تصور باشد، ورزشکارانی که تنها شاید حدود دو ماه از سال آن هم در برف نه چندان استاندارد تمرین می کنند. اما شرایط در رشته اسکی چمن متفاوت از اسکی آلپاین ،صحرانوردی و اسنوبرد است چرا که نمایندگان کشورمان در این رشته نسبتا نوپا در ایران خود مدعی کسب مدال هستند.

میزبانی ایران در رقابتهای جهانی چمن در پیست بین المللی دیزین خود یکی از زیرساخت های کمک کننده برای پیشرفت ورزشکاران این رشته بوده است، اسکی بازانی که اغلب در رشته اسکی آلپاین هم فعالیت دارند و برخی عضویت در هر دو تیم اسکی آلپاین و چمن را تجربه کرده اند.

در واقع اسکی چمن در سال ۱۹۶۶ در فرانسه به عنوان روشی برای آموزش اسکی آلپاین به کار رفت اما رفته رفته خود به عنوان رشته ای مستقل هواداران مختص خود را پیدا کرد به خصوص اینکه برای انجام آن نیازی به فصل سرما و بارش برف و استفاده از دستگاه های هزینه بر نبود .

دیزین به عنوان یکی از وسیع ترین پیست های خاور میانه سوم و چهارم شهریور میزبان جام جهانی اسکی چمن است. رقابتهایی که علاوه بر ترکیب ۱۳ نفره تیم ملی کشورمان، دو اسکی باز از اتریش، شش ورزشکار از ایتالیا، یک اسکی باز از اسلواکی و هفت ورزشکار از چک شرکت دارند.

نماینده فدراسیون جهانی در این رقابتها «برنهارد استلن ویدر» اتریشی است. همچنین رئیس ایتالیایی کمیته اسکی چمن فدراسیون جهانی نیز یکی از مهمانان ویژه این رقابتهاست.

ورزشکاران کشورمان که سابقه کسب مدال در رقابتهای جهانی را در کارنامه خود دارند این بار هم فرصت مغتنمی برای کسب مدال در بخش های مختلف دو روز رقابت جام جهانی در پیست بین المللی دیزین را دارند، پیستی که از سال ۱۳۷۲ کلنگ پیست اسکی چمن آن زده شد.

ترکیب تیم ملی مردان اسکی چمن کشورمان در این رقابتها عبارت است از:
مرتضی جعفری
حسین کلهر
سید مهدی جعفری
نیما بها
سید حسین صید
علی کلهر
حسام کلهر
سید علیرضا صید
محمد اکبری
سید علیرضا صید (ارسلان )

اسامی سه ورزشکار ملی پوش خانم کشورمان در این مسابقات عبارت است از:
سمانه مشکاتی
مهشاد احدی
فائزه ابوالحسن زاده

سرمربی تیم ملی بانوان در این رقابتها ثمین داوری و سرمربی تیم ملی مردان محمود غلامی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان