جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به وجود ۲۷ کانون بسیج اساتید در دانشگاه های استان گیلان گفت: بر اساس آمار دو هزار و ۲۰۰ عضو بسیجی اعم از اعضای هیئت علمی و مدرسین در سازمان بسیج اساتید فعالیت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین بهمنش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج اساتید در واقع ماموریت بسیج گری در حوزه اساتید و مدرسین دانشگاه را بر عهده دارد، اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سال ۸۱ در گیلان شکل گرفت و اساتیدی مثل مرحوم رحمدل نقش مهمی در تأسیس آن داشتند.

وی با اشاره به مراحل شکل گیری و توسعه سازمان بسیج اساتید در گیلان گفت: مرحله نخست تأسیس و حضور در دانشگاه، سپس توسعه تشکیلاتی و شبکه سازی در حوزه بسیج اساتید و در مرحله آخر کنش گری و ورود به مسائل مهم می باشد که در بسیج اساتید به خوبی اجرایی شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به وجود ۲۷ کانون بسیج اساتید در دانشگاه های استان گیلان بیان کرد:یک تشکیلات بعد از تشکیل و توسعه باید کنش داشته باشد و به مسائل مهم، چالش های مهم و دانشگاهی ورود کرده و به حل مشکلات کمک کند.

بهمنش با تأکید بر لزوم توجه به احصای مشکلات توسط بسیج اساتید افزود: بسیج اساتید در طراحی برنامه ها سراغ چالش های جامعه و دانشگاه رفته و برای تحقق این کار باید آشنایی کامل با مشکلات حوزه داشته باشد.

وی از وجود بیش از دو هزار اساتید بسیجی در استان گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار دو هزار و ۲۰۰ عضو بسیجی اعم از اعضای هیئت علمی و مدرسین در سازمان بسیج اساتید فعالیت دارند.

جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان یکی از وظایف این سازمان را تسهیل گری به منظور حل مشکلات دانست و تصریح کرد: استان گیلان دارای مشکلات عدیده ای در عرصه های مختلف است به این منظور سازمان بسیج اساتید مشکلات را شناسایی و چگونگی رفع آن معضل را در اختیار متولیان و مدیران مربوطه قرار می دهد.

بهمنش با بیان اینکه در هفته بسیج چهار مدل از برنامه توسط بسیج اساتید گیلان برگزار شده است، گفت:
جبهه سازی در حوزه علمی فرهنگی، مدل گفت وگو، مدل معنوی و اخلاقی و رسانه ای، چهار مدل عملی بسیج اساتید در اجرای برنامه های هفته بسیج می باشد.

وی یکی از دغدغه بسیج اساتید را ایجاد جبهه سازی علمی و عملی برای حل مشکلات دانست و بیان کرد:
در همین راستا سعی داریم در برنامه ریزی حجمی کمی از تمامی اساتید استفاده کرده و برای تحقق اینکار با بسیج کارمندان، بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه بهره مند خواهیم شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان با تأکید بر برگزاری کرسی های آزاداندیشی در تمامی دانشگاه های کشور بیان کرد: در دانشگاه باید به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی توجه شود که بسیج اساتید در قالب  گفت وگوهای تحلیلی و تبیینی در دانشگاه ها فعالیت می کنند و در آن میزگرد تمامی مسائل کشور توسط اساتید و دانشجو به بررسی گذاشته می شود.

به گفته بهمنش در ایام اغتشاشات کرسی های آزاد اندیشی تا حدی در استان گیلان مغفول مانده شد که منجر به نگرانی در بین قشر دانشجو و اساتید شد و در این خصوص گفت و گوی آزاد را در کلاس ها و توسط خود اساتید بسیجی برگزار کردیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته رصد در دانشگاه ها به ویژه در ایام اغتشاشات گفت: عده ای سعی داشتند کلاس ها، اساتید و دانشجو را تهدید کنند تا از این طریق بتوانند کلاس ها و سپس دانشگاه تعطیل کنند، به این منظور کمیته های رصد توسط بسیج اساتید و مدیران دانشگاه تشکیل شد که منجر به ایجاد آرامش در دانشگاه های استان گیلان شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان