سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به زرد بودن وضعیت کرونایی استان گیلان گفت: ۲ شهرستان رودبار و املش در ردیف شهرهای زرد کرونایی قرار داشته و وضعیت ۱۵ شهر دیگر آبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سویه جدید امیکرون ممکن است منجر به ایجاد موج جدید کرونا در کشور شود، اظهار کرد: سویه جدید امیکرون در برخی از کشورهای شرق آسیا مانند چین و ژاپن شیوع بسیار زیادی پیدا کرده لذا احتمال شروع موج هشتم کرونا در کشور و استان گیلان دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به زرد بودن وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان گیلان گفت: ۲ شهرستان رودبار و املش در ردیف شهرهای زرد کرونایی قرار داشته و وضعیت ۱۵ شهر دیگر آبی است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی و بستری بودن ۳۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان خبر داد و افزود: خطر شیوع دوباره کرونا دور از انتظار نیست، اما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دریافت دزهای واکسن از شدت این بیماری می کاهد. 

مهرابیان با تأکید بر آمادگی مراکز درمانی گیلان در خصوص مقابله با آغاز احتمالی موج هشتم کرونا در کشور بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تمامی مراکز درمانی در استان گیلان برای مقابله با موج احتمالی کرونا در آمادگی کامل به سر می برند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان